Selasa, 17 Disember 2013

MENGAJAR AKU

MENGAJAR AKU.........


Kesunyian 
Mengajar aku untuk mencari ketenangan

Kerinduan
Mengajar aku untuk lebih menghargai yang ada di sisi

Keikhlasan
Mengajar aku untuk mencari ketulusan hati

Kesedihan
Mengajar aku untuk mencari kekuatan

Kesakitan
Mengajar aku untuk merawat luka yang dalam

Kebencian
Mengajar aku untuk mencari kesabaran

Kesibukan
Mengajar aku untuk menghargai masa

Kepayahan
Mengajar aku untuk mencari ketabahan

Kemiskinan
Mengajar aku untuk berusaha sungguh-sungguh keluar dari kesusahan

Kekayaan
Mengajar aku untuk menjadi lebih dermawan

Ketaqwaan
Mengajar aku untuk lebih dekat dengan Tuhan

Kebahagian 
Mengajar aku untuk mensyukuri nikmat Tuhan

Ilham : dalina manjir 
25.2.2009 - 5.15 ptg



Subhanallah...............Keindahan itu milikMU jua









Tiada ulasan:

Catat Ulasan